Veselība6 olbaltumvielu diētas: Kura ir visefektīvākā?

6 olbaltumvielu diētas: Kura ir visefektīvākā?

spot_img

Olbaltumvielu diētas ir veids kā zaudēt lieko svaru. Ar ko sākt? Uzzini vairāk par 6 veidu olbaltumvielu diētām

Olbaltumvielu diētas kļūst arvien populārākas ilgtermiņa svara zaudēšanā. Šī pieeja pievērš uzmanību olbaltumvielu patēriņa palielināšanai ikdienas uzturā, nodrošinot ilgstošu sāta sajūtu un samazinot kopējo kaloriju uzņemšanu. Olbaltumvielas ir svarīgas arī muskuļu veidošanai, un tās ir vairāk nepieciešamas nekā tauki un ogļhidrāti, tādējādi veicinot svara samazināšanos. Apskatīsim sešas populārākās proteīna diētas un to ietekmi uz veselību.

1. Atkinsa diēta

Atkinsa diētas ēdieni: tomāti, āboli, salāti, brokoļi.

Atkinsa diēta sastāv no 27% olbaltumvielām, 5% ogļhidrātiem un 68% taukiem. Tā ir ievērojama atkāpe no ieteiktajiem uztura standartiem. Šī diēta ierobežo augstas cietes ogļhidrātus, piemēram, kartupeļus, zirņus, kukurūzas, kā arī augļus, alkoholu, maizes un piena produktu izstrādājumus.

Atkinsa diēta dabiski satur maz ogļhidrātu, kas pārvēršas cukurā. Un, ja ogļhidrātu daudzums ir pietiekami zems, jūsu ķermenis sadedzina taukus, šī diēta ir piemērota it īpaši, ja jums ir tauku krājumi vēdera zonā.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: atkins

2. Stilmana diēta

Stilmana diēta piedāvā visaugstāko olbaltumvielu saturu – 64%, tikai 3% ogļhidrātus un 33% taukus. Tā uzsver liesu olbaltumvielu avotu patēriņu, izslēdzot augstu tauku saturu pārtiku, un aizliedz eļļu, maizi, pastu, augļus un citas augstu ”glikēmisko indeksu” pārtikas produktus. Šī dzīvnieku izcelsmes diēta ietver liesu liellopu gaļu, teļa gaļu, vistas gaļu, tītaru gaļu, zivis, olas un biezpienu bez taukiem. Ir atļautas arī garšvielas, tabasko mērce, garšaugi, sāls un pipari.

Priekšrocības Stilmana diētai ir ātrs svara zudums, muskuļu masas saglabāšana zema kaloriju patēriņa laikā. Tomēr, šai diētai arī ir savi defekti: Ēdot maz vai vispār neēdot ogļhidrātus, smadzeņu darbība un darbība būs ļoti apgrūtināta. Galvenais smadzeņu degvielas avots ir ar uzturā uzņemtie un pārstrādātie ogļhidrāti. Tāpēc sagatavojieties tam, ka Stillmana diētas laikā jutīsieties pārmērīgi noguruši, demotivēti.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: indigo

3. Proteīna pulvera diēta

Sieviete sporta tērpā jauc proteīna pulveri glāzē.

Proteīna pulvera diētu izveidoja ārstu pāris Maikls un Merija Īdi 1996. gadā. Tas ir augstu tauku saturošs uzturs (54%) ar 26% olbaltumvielām un 16% ogļhidrātiem, pieļaujot nelielu alkohola daudzumu, bet ne augļus, graudus, cietes dārzeņus un pienu.

Olbaltumvielu pulveri var iestrādāt vairākās ēšanas reizēs un tas var palīdzēt jums sasniegt jūsu veselības mērķus. Tikai atcerieties – proteīna pulveris ir uztura bagātinātājs. Tas nozīmē, ka tas uzlabo jūsu uzturu.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: feelgoodfoodie

4. ”Sugar Buster” diēta

Vīrietis atsakās no pārstrādāta cukura, desertiem, saldinātiem dzērieniem.

”Sugar Buster” diēta sastāv no 27% olbaltumvielām, 52% ogļhidrātiem un 21% taukiem, atļaujot visas olbaltumvielas un taukus, kā arī zema glikēmisko indeksu ogļhidrātus un mērenu alkohola patēriņu.

Šajā diētā nav nepieciešams skaitīt kalorijas. Jūs varat zaudēt svaru ar diētu ar augstu šķiedrvielu saturu, kas sastāv no augļiem, dārzeņiem, olbaltumvielām un pilngraudu produktiem. Taču jums ir jāatsakās no pārstrādāta cukura un miltiem. ”Sugar Buster” diētā uzsvars tiek likts uz pārtikas produktiem ar zemu glikēmisko indeksu (GI), kas palīdz uzturēt stabilu cukura līmeni asinīs.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: eatingwell

5. ”Zone” diēta

''Zone'' diētas ēdieni ar mazu tauku saturu.

”Zone” diētu izstrādāja Dr. Barijs Sīrss, un tā piedāvā regulāru zemu kaloriju pārtiku, svara zaudēšanai. Diēta sastāv no 40% ogļhidrātiem, 30% olbaltumvielām un 30% taukiem, neierobežojot, kā šīs proporcijas tiek sasniegtas, tikai izslēdzot augstu ”glikēmisko indeksu” ogļhidrātus un dažus augļus.

Kādus tad pārtikas produktus nedrīkst ēst ”Zone” diētas laikā? Dārzeņi un augļi, kas satur salīdzinoši daudz cukura, piemēram, kukurūza, burkāni, banāni un rozīnes, ir iekļauti “nelabvēlīgo” sarakstā. Taukaina sarkanā gaļa un olu dzeltenumi ārī ietilpst diētas “slikto tauku” sarakstā.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: zoneliving

6. Dienvidpludmales diēta

Dienvidpludmales diētas ēdieni: divas salātu bļodas uz koši zila pamata.

Dienvidpludmales diētu 2003. gadā ieviesa Dr. Artūrs Agastons, balstoties uz pārtikas produktu glikēmisko indeksu. Tā ļauj patērēt līdz 90% ogļhidrātu. Šajā diētā drīkst ēst pupiņas, pākšaugus un pilngraudu produktus, bet nedrīkst ēst augļus un dažus augstu glikēmisko indeksu dārzeņus, kā piemēram, burkānus.

Kā arī nedrīkst dzert augļu sulas vai alkoholu. Galvenā uzmanība tiek pievērsta liesu olbaltumvielu izmantošanai ēdienreizēs, piemēram, jūras veltes, mājputnu gaļas bez ādas, liesas liellopu gaļas un sojas produkti.

Receptes, kas atbilst šai diētai atradīsiet: palm.southbeachdiet

Olbaltumvielu diētas

Izvēloties vienu no olbaltumvielu diētas variantiem, ir svarīgi ņemt vērā ne tikai tās efektivitāti svara zaudēšanā un potenciālo ietekmi uz veselību. Atkinsa un Stilmana diētas piedāvā augstu olbaltumvielu un zemu ogļhidrātu saturu, bet var radīt veselības riskus. Proteīna pulvera un ”Sugar Buster” diētas piedāvā mērenāku pieeju, kamēr ”Zone” un Dienvidpludmales diētas uzsver līdzsvarotāku uzturu. Katram ir jāizvērtē savi mērķi un veselības stāvoklis, pirms izvēlies piemērotāko diētu.

Bildes ņemtas no: atkins, thequint, afamily, organicfacts, sweetkick, goodto, parade, healthifyme.

spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences