Lauris Mičulis dalās par savu ceļu fitnesa karjerā, motivējot citus to uzsākt un pārvarēt izaicinājumus
Tendences: Labdien, Lauri! Paldies, ka piekriti intervijai. Mēs esam ļoti ieinteresēti uzzināt vairāk par jūsu karjeras gājumu un veiksmes atslēgām TikTok satura veidošanā. Kā Jūs sākāt savu karjeru fitnesa industrijā?
Lauris Mičulis: Čau, čau! Tā tad, kā es sāku savu karjeru fitnesa industrijā? Nu, zini kā, fitness vienmēr bijis kā tāds hobijs. Sportoju principā visu savu dzīvi. Tad, 17 gados, sapratu, ka gribas bišķiņ uzkačāties. Es biju tāds ļoti tievs – es biju 60 kg, tikpat garš cik tagad, metrs un astoņdesmit seši centimetri. Sapratu, ka vajag muskuļus uzkačāt, sāku trenēties, un tad baigi iepatikās. Sāku piedalīties spēka trīscīņā, spiešanā guļus, arī bodybuilding sacensībās. Bodybuilding rezultāti baigi man tur nebija, bet spiešanā guļus gan bija otrā vieta Latvijas čempionātā. Un visu laiku tas bijis tāds kā fons – tā nekad nav bijusi pamatlieta. Es visu dzīvi esmu taisījis treniņu plānus, uztura plānus, uztura bagātinātājus tirgojis, bet tas visu laiku bija tāds kā hobijs, jeb pareizāk sakot, haltūras. Pārgāju pilna laika fitnesā no šī gada sākuma. Kāpēc pārgāju? Divu iemeslu dēļ: viens ir tāpēc, ka man patīk, un otrs- finansiālais. Es varēju vienkārši nopelnīt vairāk nekā strādājot pārdošanā, un tā es sapratu, ka tā ir īstā vieta, kur man ir jāiet.
Tendences: Kā Jūs nonācāt pie lēmuma veidot savu uzņēmumu? Kā pašlaik iet?

Lauris Mičulis: Uzņēmumi man ir bijuši vairāki, daudz un dažādi. Uzņēmumi, kas palīdzējuši citiem uzņēmumiem nodrošināt pārdošanu un mārketingu. Kāpēc tieši uzņēmums? Tāpēc, ka Latvijā mums ir tāda nodokļu sistēma, kur uzņēmuma nodokļi ir krietni mazāki nekā, teiksim, darbiniekam, kas izvēlējies gadiem strādāt kādā uzņēmumā. Tīri dēļ finansiālā aspekta. Ja par jautājumu, kāpēc tieši šo uzņēmumu, tad, kad mēs sākām ražot uztura bagātinātājus, bija skaidrs, ka šos produktus ir nepieciešams ne tikai ražot un tirgot, bet arī, ka vajadzīgs atsevišķs uzņēmums, kas ar to nodarbojas. Kā šobrīd iet? Iet ļoti labi, augam ļoti strauji. Šogad, domāju, būs pusmiljons apgrozījums. Plāni nākošajam gadam ir 3 miljoni, aiznākošajam 9 un aizaiznākošajam 12.
Tendences: Kas Jūs motivēja sākt veidot saturu “TikTok” platformā?
Lauris Mičulis: Principā es saturu biju veidojis pēdējos 5 gadus. Es veidoju parasti Instagramā. Tur stāstīju par treniņiem, kā man iet, un vispār kaut kādas interesantas lietas par fitnesu. Bet es liku diezgan maz saturu – varbūt vienu video ik pa 2 vai 3 dienām. Uzņēmums, kurā es pats darbojos, nodrošināja citu uzņēmumu personālu, personāla lomu, un tad es sāku veidot saturu šim uzņēmumam pirms kādiem diviem ar pusi vai trīs gadiem Tik Tokā. Tīri, lai paskatītos, kāds būs rezultāts. Rezultāts bija baigi labais, un tad es sapratu pirms gadiem diviem vai diviem ar pusi, ka jāsāk arī pašam veidot Tik Tokā saturu. Bija skaidrs, ka man ir ļoti lielas zināšanas par sportu, uzturu, vitamīniem un minerāliem. Tad es domāju, ka sākšu veidot saturu, sākšu palīdzēt cilvēkiem, atbildēt uz jautājumiem, palīdzēšu risināt problēmas, jo bija skaidrs, ka ar laiku es pats veidošu savu biznesu un būšu palīdzējis tūkstošiem cilvēku atrisināt kaut kādas problēmas saistībā ar sportu. Visdrīzāk, kad es sākšu veidot kaut ko jaunu, viņi nāks un atbalstīs. Nebūs pat svarīgi, kāds pakalpojums vai prece, viņi nāks un atbalstīs.
Tendences: Kādi ir biežākie mīti par fitnesu un uzturu, kurus Jūs vēlaties atspēkot?

Lauris Mičulis: Principā ir divi aspekti. Viens ir tas, ka tas šķiet sarežģīti. Dabūt labu formu ir ļoti, ļoti vienkārši. Vajag tikai pareizo informāciju, kā to izdarīt, un, ja tev ir pareizā informācija, vienkārši jāveic pāris vienkārši soļi katru dienu. Tā sasniegsi rezultātu! Kas parasti ir cilvēku kļūda? Viņi domā, ka viss ir ļoti sarežģīti. Viņi uzskata, ka vajag tur baigos uztura plānus vai treniņu plānus. Tā īstenībā nav. Viss ir vienkārši – jādara katru dienu pāris vienkāršas lietas, un tad tas rezultāts būs. Otra lieta – sabiedrībā ir kaut kādi aizspriedumi par uztura bagātinātājiem. Kāds domā, ka vitamīni ir ķīmija. Tad, kad brīvdienās dzer šņabi un izsmēķē cigarešu paku, tas ir forši, bet tad, kad jālieto vitamīni, cilvēki sāk domāt, vai tas kaut ko sliktu nenodarīs. Tā ir tā dīvainā lieta, ko es neesmu sapratis sabiedrībā. Kāpēc tad, kad jādara kaut kas veselīgs, visi brīnās, vai tas nav kaut kas neveselīgs, bet neveselīgās lietas visi dara katru dienu.
Tendences: Jūsu tiešie komentāri par sabiedrībai sensetīvām tēmām, vai tā ir mārketinga stratēģija? Vai Jūs sakat tieši to ko domājat?
Lauris Mičulis: Nē, es domāju, ka mēs dzīvojam tādā dīvainā laikmetā, kurā visi cilvēki melo viens otram. Skaidrs, ka resni cilvēki ir mazāk pievilcīgi nekā uzkačājušies cilvēki. Resni cilvēki ir neveiksmīgāki, viņiem ir mazāk enerģijas, un visur ir vien vienīgi mīnusi. Ja darbā jāpieņem divi cilvēki, un viens ir resns, bet otrs nav, resnais netiks pieņemts darbā – visiem tas ir skaidrs. Bet tajā pašā laikā visi viens otram melo, ka būt resnam ir normāli. Es vienkārši saku savas domas. Tā nav īsti nekāda mārketinga stratēģija, un vispār man nav nekādas mārketinga stratēģijas. Man ir tikai viena stratēģija – palīdzēt cilvēkiem sasniegt rezultātu, atrisināt problēmas, nemelot, runāt taisnību. To var varbūt nosaukt par mārketinga stratēģiju, bet speciāli es tur neko nedomāju un nefantazēju.
Tendences: Vai negatīvie komentāri, kādā veidā ietekmē Jūs arī?
Lauris Mičulis: Īsti nē! Pats esmu strādājis pēdējos sešus gadus principā pārdošanā gan kā darbinieks, gan kā pakalpojumu sniedzējs uzņēmumiem. Pārdošanā ir jāsaskaras ar atraidījumiem no klientiem pilnīgi katru dienu. Katru dienu visi saka: “Nē, man to nevajag,” vai “Nevajag piedāvājumu.” Tas laikam nācis no turienes, tāpēc īsti mani neietekmē. Ņemot vērā, ka es atbildu visiem komentāriem TikTok platformā, es vienkārši nobloķēju visus, kas raksta kaut ko sliktu. Bet īsti, tas ir normāli internetā, tas piederas pie lietas. Latvijā neveiksminieku skaits ir ļoti liels. Alkoholiķu ir daudz, mēs esam tāda dzērāju tauta. Ir normāli, ka alkoholiķi, neveiksmīgi dzērāji, redz, ka kādam iet labāk nekā viņiem, un protams, ka viņi rakstīs kaut ko sliktu. Tas ir vienīgais, ko viņi var izdarīt, jo disciplīna viņiem nav, motivācija nav, sevi pilnveidot viņi nevar. Viņi var uzrakstīt kaut ko sliktu kādam, kam iet labāk. Tā ka tas ir normāli. Nav tur uz ko ieciklēties uz negatīviem komentāriem.
Tendences: Liels paldies par Jūsu laiku, vai ir kaut kas ko vēlētos novēlēt mūsu lasītājiem un visiem pārējiem?

Lauris Mičulis: Manuprāt, šobrīd mēs dzīvojam tādā upuru sabiedrībā, vai ne? Visi noņem vainu no sevis un saka, ka vainīgs ir kāds cits. Ja vainīgs ir kāds cits, tad tu nekad nemainīsi kādu citu. Visu dzīvi būsi tur, kur esi. Bet, ja teiksi, ka pie visa vainīgs esi tu pats, visdrīzāk visu risināsi tu pats, jo sevi jau tu vari mainīt. Un tajā brīdī tu vari sasniegt, ko tu gribi. Tā ka droši vien jāfokusējas uz sevi, nevis uz apkārtējiem, un tad dzīve vienmēr ies uz augšu.