VeselībaVielmaiņas uzlabošana: Ko ēst un no kā izvairīties?

Vielmaiņas uzlabošana: Ko ēst un no kā izvairīties?

spot_img

Vielmaiņas uzlabošana dos jums vairāk enerģiju, palīdzēs zaudēt vai noturēt svaru vienmērīgā līmenī

Vielmaiņa jeb ”metabolisms” ir dzīvības process, kurā ķermenis pārstrādā uzņemto pārtiku un dzērienus par enerģiju. Tās efektivitāte ietekmē gan jūsu svaru, gan kopējo veselību. Šis raksts piedāvā skaidrojumu par to, kādiem pārtikas produktiem vajadzētu būt iekļautiem jūsu uzturā un no kuriem labāk vajadzētu izvairīties, lai uzlabotu vielmaiņas funkciju.

Joda saturoši produkti

Piena produkti, piens, dažādu sieru veidi

Viena no svarīgākajām vielmaiņas sastāvdaļām ir jods, kas nepieciešams vairogdziedzera darbībai. Vairogdziedzeris regulē kaloriju dedzināšanu un apetīti. Daži joda saturoši produkti ir:

  • Sāls
  • Olas dzeltenumi
  • Piens un piena produkti
  • Jūras zivis, kā piemēram, menca

Pākšaugi

Dažādu veidu pākšaugi sadalīti koka bļodās

Pākšaugi, tādi kā pupas, zirņi un lēcas, ir bagāti ar šķiedrvielām, kas palēnina to sagremošanas procesu, tādējādi ilgāk jūs jūtaties paēduši. Šī iemesla dēļ pākšaugi ir lieliski palīgi svara samazināšanā. Kā arī tie nodrošina šķiedrvielas, olbaltumvielas, ogļhidrātus, B grupas vitamīnus, dzelzi, varu, magniju un vēl citus vērīgus elementus.

Kalcija saturoši produkti

Brokoļi ielikti stikla bļodā uz galda

Kalcijam ir svarīga loma ne tikai kaulu stiprināšanā, bet arī svara regulēšanā. Kalciju saturoši produkti ir:

  • Zema tauku satura piena produkti
  • Brokoļi
  • Konservētas sardīnes vai lasis

Ūdens

Siviete ārā dzer ūdeni no pudeles

Regulāra ūdens dzeršana var palielināt kaloriju degšanu un samazināt kaloriju uzņemšanu. Vēl labāk ir, ja ūdeni dzerat aukstu, tad organisms tērē papildus kalorijas, lai to uzsildītu līdz ķermeņa temperatūrai.

Ingvers

Ingvers bļodā, sagriezts ingfvers, sarīvēts ingvers

Ingvers var palīdzēt mazināt sliktu dūšu un vemšanu un veicināt gremošanu. Ingvera saknē esošie antioksidanti un citas uzturvielas var palīdzēt novērst vai ārstēt artrītu, iekaisumus un dažāda veida infekcijas. Kā arī ingvers ir pazīstams ar savu spēju mazināt apetīti un dedzināt kalorijas. Ingveru var pievienot tējai vai arī dažādiem Āzijas virtuves ēdieniem.

Pilngraudi

Pilngraudu produkti: maize, makaroni, graudi

Izvēloties pilngraudu produktus, kā piemēram, brūnos rīsus balto vietā, jūs ne tikai palēnināt gremošanu, bet arī nodrošināt organismu ar nepieciešamajiem uzturvielām ilgstošai enerģijai.

No kā izvairīties, lai saglabātu labu vielmaiņu?

Dzērieni ar daudz cukuru

Cukura bāzēti dzērieni, piemēram, sulas, saldās tējas, gāzēti dzērieni kā ”Coca Cola” satur daudz kaloriju un var negatīvi ietekmēt vielmaiņu, palielinot 2. tipa cukura diabēta un sirds slimību risku.

Alkohols

Alkoholiskajos dzērienos ir daudz kaloriju un var veicināt pieņemšanos svarā, īpaši vēdera zonā, kas palielina dažādu slimību risku.

Augstu tauku saturoši ēdieni

Pat īslaicīga augstu tauku saturošu ēdienu lietošana var pasliktināt jūsu muskuļu spēju apstrādāt glikozi, kas var veicināt svara pieaugumu un citas veselības problēmas rašanos.

Vielmaiņas uzlabošana

Sieviete sēž pie galda un dzer augu bāzes dzērienu.

Laba vielmaiņa ir atkarīga no pareiza uztura. Iekļaujot savā ikdienas ēdienkartē joda, kalcija un šķiedrvielu produktus, jūs varat palīdzēt vielmaiņai efektīvāk pārstrādāt uzņemto enerģiju, vienlaikus izvairoties no produktiem, kas var negatīvi ietekmēt jūsu ķermeņa spēju dedzināt kalorijas. Uzturiet līdzsvarotu un daudzveidīgu uzturu, lai saglabātu labu veselību un optimālu vielmaiņas darbību. Vielmaiņas uzlabošana nenāks par sliktu!

Bildes ņemtas no: bruker, glnc, manmatters, elle, uclahealth, ketodietapp, goop.

spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences