VeselībaVai meditācija tiešām palīdz samazināt stresu?

Vai meditācija tiešām palīdz samazināt stresu?

Meditācija ir sena prakse, kas, kā pētījumi norāda, piedāvā neskaitāmas priekšrocības garīgajai veselībai. Tās saknes meklējamas daudzās pasaules kultūrās un tradīcijās, no Austrumāzijas līdz Rietumu pasaulē.

Meditācija palīdz samazināt stresa līmeni, uzlabojot smadzeņu reģionus, kas saistīti ar mieru un līdzsvaru. Piemēram, 2011. gada pētījumā, kas publicēts žurnālā “Psychosomatic Medicine”, tika konstatēts, ka meditācija var samazināt kortizola – stresa hormona – līmeni asinīs.

Uzlabota koncentrācija un samazināta trauksme

Cilvēki, kas nodarbojas ar meditāciju bieži ziņo par uzlabotu koncentrācijas spēju. 2012. gada pētījums, kas veikts Harvardo universitātē, secināja, ka meditācija var palielināt smadzeņu zonas, kas atbild par uzmanības koncentrēšanu.

Vairāki pētījumi liecina, ka regulāra meditācijas prakse var palīdzēt samazināt trauksmi. “JAMA Internal Medicine” 2014. gada pētījumā tika atklāts, ka meditācija var būt noderīga trauksmes un depresijas simptomu mazināšanā.

Kas ir Transcendentālā meditācija?

Meditācija ir dziļi iedibinājusies daudzās pasaules kultūrās kā līdzeklis, lai uzlabotu garīgo un emocionālo labklājību. Viena no šīm meditācijas metodēm, kas pēdējos gados ir ieguvusi plašu atzinību visā pasaulē, ir Transcendentālā meditācija (TM). Tā ir unikāla meditācijas forma, kas ietver noteiktu mantru atkārtošanu. Tas atšķiras no citām meditācijas formām ar savu īpašo tehniku un mērķi, kas ir sasniegt dziļu atslābināšanās stāvokli, neskatoties uz aktīvu prātu. Tomēr, lai izprastu šo meditācijas veidu, ieteicams būtu izlasīt Džeka Forema grāmatu par Transcendentālo meditāciju.

Meditācija, tās dažādajās formās, piedāvā iespēju uzlabot garīgo veselību un labklājību. Regulāra prakse var veicināt mieru, līdzsvaru un apziņu, padarot to par vērtīgu instrumentu ikviena cilvēka ikdienas dzīvē.

Lasi vēl

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences