Ilgtspējības ietekme uz Latvijas iedzīvotāju patēriņa izvēlēm
Lielākajai daļai jeb 67% Latvijas iedzīvotāju, izvēloties uzņēmuma vai organizācijas piedāvāto produktu un pakalpojumu, ilgtspējība nav prioritāte, liecina tekstila nomas uzņēmuma “Lindstrom” pārstāvju un “Norstat Latvija” veiktā aptauja.
Ilgtspējība konkurējošos apstākļos
Aptauja arī atklāj, ka, salīdzinot līdzīga produkta ražotājus vai pakalpojuma sniedzējus, 47% iedzīvotāju mainītu savu izvēli, dodot priekšroku tiem, kas nodrošina ilgtspējīgus risinājumus, piemēram, videi draudzīgu iepakojumu. Katrs trešais respondents (29%) jau dod priekšroku uzņēmumiem, kas ievieš ilgtspējīgus biznesa un ikdienas risinājumus.
Atšķirīgas attieksmes pret ilgtspējību
Tikai 4% aptaujāto norādīja, ka, izvēloties preci vai pakalpojumu, nepievērš uzmanību ražotāja ilgtspējības risinājumiem. Daļa respondentu izvēli balsta uz to, vai produkts ir ražots Latvijā, un izvērtē ražošanas procesa ietekmi uz vidi.
Ilgtspējīgas izvēles Latvijas iedzīvotāju uzvedībā
Aptaujas rezultāti norāda, ka ilgtspējīgas izvēles ietekmē patērētāju uzvedību, īpaši konkurējošos apstākļos. 47% iedzīvotāju dotu priekšroku zīmolam, kas balstās ilgtspējīgos risinājumos.
Aptaujas detaļas
Aptauju pēc “Lindstrom” pasūtījuma veica “Norstat Latvija”, un tā norisinājās jūlijā, piedaloties 1001 respondentam visā Latvijā. Rezultāti atspoguļo Latvijas iedzīvotāju paradumus un attieksmi pret ilgtspējīgiem risinājumiem uzņēmējdarbībā.