MārketingsStīvs Džobss - pašmārketinga ģēnijs

Stīvs Džobss – pašmārketinga ģēnijs

Stīvs Džobss, Apple dibinātājs, bija ne tikai revolucionārs novators, bet arī pašmārketinga eksperts. Viens no pirmajiem Apple komandas locekļiem, Endijs Hercfelds, aprakstīja Džobsu kā personu, kas sevi uzskatīja par vienu no retajiem izcilajiem cilvēkiem šajā pasaulē, līdzvērtīgu tādām personībām kā Alberts Einšteins vai Mahatma Gandijs. Džobss neuzskatīja sevi par uzņēmēju standarta izpratnē. Viņš redzēja sevi kā mākslinieku, nemiernieku un dzīves skolotāju vai guru. Viņa vīzija un spēja iedvesmot savu komandu bija orientēta uz pasaules mainīšanu.

Bils Geitss, Microsoft dibinātājs, uzskatīja Džobsu par īstu motivētāju un pārliecinātāju. Kad Pepsi prezidents Džons Skuli pievienojās Apple kā izpilddirektors, Džobss viņu izaicināja ar vārdiem, kas bija tik spēcīgi, ka tie palika leģendāri: “Vai tu vēlies pārējo dzīvi pārdot cukurotu ūdeni vai tu vēlies ar mani mainīt pasauli?” Šis redzējums bija pamanāms visos Džobsa darbos, un tā uzstādījums par pasauli bija arī saistīts ar Apple zīmolu. Kad tika izlaists “Macintosh” dators, tā ieviešana tika prezentēta kā apvērsums pret IBM monopola ļaunumu, radot tēlu par labā un ļaunā cīņu tehnoloģiju pasaulē.

Lai arī Džobss bija lielisks stāstītājs un mārketinga eksperts, viņš bieži izmantoja un guva idejas no saviem komandas locekļiem, piemēram, no Apple galvenā dizainera Džonatana Īva. Tomēr viņš vienmēr meklēja atzinību un uzmanību medijos. 1982. gadā Džobsu dziļi pievīla fakts, ka žurnāls Time viņu neizvēlējās par “Gada cilvēku”, dodot šo titulu “Datoram”.

Pēc atgriešanās Apple 1997. gadā, pirms jaunu produktu palaišanas tirgū, Džobss uzsāka 100 miljonu dolāru vērtu reklāmas kampaņu “Domā savādāk”, kura vēstīja par Apple kā zīmolu, kas asociējas ar pasaulē atpazīstamām personībām, piemēram, Einšteinu, Gandiju un Džonu Lennonu, tādējādi nostiprinot ideju, ka Apple un Džobss pats ir pasaules mainītāji.

Stīvs Džobss bija mākslinieks, mārketinga meistars un vīziju vadīts līderis. Viņa spējas pārvaldīt mediju uzmanību un izmantot pašmārketinga taktikas bija nepārspējamas. Džobss nebija vienkārši Apple izpilddirektors; viņš bija zīmols pats par sevi, iemiesojot Apple revolucionāro un novatorisko gara kvintesenci.

Lasi vēl

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences