Stīvs Džobss – pašmārketinga ģēnijs

Datums:

Stīvs Džobss, Apple dibinātājs, bija ne tikai revolucionārs novators, bet arī pašmārketinga eksperts. Viens no pirmajiem Apple komandas locekļiem, Endijs Hercfelds, aprakstīja Džobsu kā personu, kas sevi uzskatīja par vienu no retajiem izcilajiem cilvēkiem šajā pasaulē, līdzvērtīgu tādām personībām kā Alberts Einšteins vai Mahatma Gandijs. Džobss neuzskatīja sevi par uzņēmēju standarta izpratnē. Viņš redzēja sevi kā mākslinieku, nemiernieku un dzīves skolotāju vai guru. Viņa vīzija un spēja iedvesmot savu komandu bija orientēta uz pasaules mainīšanu.

Bils Geitss, Microsoft dibinātājs, uzskatīja Džobsu par īstu motivētāju un pārliecinātāju. Kad Pepsi prezidents Džons Skuli pievienojās Apple kā izpilddirektors, Džobss viņu izaicināja ar vārdiem, kas bija tik spēcīgi, ka tie palika leģendāri: “Vai tu vēlies pārējo dzīvi pārdot cukurotu ūdeni vai tu vēlies ar mani mainīt pasauli?” Šis redzējums bija pamanāms visos Džobsa darbos, un tā uzstādījums par pasauli bija arī saistīts ar Apple zīmolu. Kad tika izlaists “Macintosh” dators, tā ieviešana tika prezentēta kā apvērsums pret IBM monopola ļaunumu, radot tēlu par labā un ļaunā cīņu tehnoloģiju pasaulē.

Lai arī Džobss bija lielisks stāstītājs un mārketinga eksperts, viņš bieži izmantoja un guva idejas no saviem komandas locekļiem, piemēram, no Apple galvenā dizainera Džonatana Īva. Tomēr viņš vienmēr meklēja atzinību un uzmanību medijos. 1982. gadā Džobsu dziļi pievīla fakts, ka žurnāls Time viņu neizvēlējās par “Gada cilvēku”, dodot šo titulu “Datoram”.

- Reklāma -

Pēc atgriešanās Apple 1997. gadā, pirms jaunu produktu palaišanas tirgū, Džobss uzsāka 100 miljonu dolāru vērtu reklāmas kampaņu “Domā savādāk”, kura vēstīja par Apple kā zīmolu, kas asociējas ar pasaulē atpazīstamām personībām, piemēram, Einšteinu, Gandiju un Džonu Lennonu, tādējādi nostiprinot ideju, ka Apple un Džobss pats ir pasaules mainītāji.

Stīvs Džobss bija mākslinieks, mārketinga meistars un vīziju vadīts līderis. Viņa spējas pārvaldīt mediju uzmanību un izmantot pašmārketinga taktikas bija nepārspējamas. Džobss nebija vienkārši Apple izpilddirektors; viņš bija zīmols pats par sevi, iemiesojot Apple revolucionāro un novatorisko gara kvintesenci.

spot_img
Dāvis Melnis
Dāvis Melnis
Es esmu Dāvis, "tendences.lv" vadītājs un dibinātājs. Strādāju ar vadošiem uzņēmumiem dažādās nozarēs, veidojot satura stratēģijas digitālajā vidē. Mani bieži atradīsiet konferencēs vai diskusijās – sekojiet man sociālajos medijos, lai uzzinātu, kas jauns "tendencēs"!

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Padalīties ar ziņu:

Pierakstīties sadarbībai

spot_img

Jaunākās ziņas

spot_img

Satura mārketings

Vai Tiešām Bioloģiski Noārdāmās Mitrās Salvetes Ir Draudzīgas Videi?

Bioloģiski noārdāmas mitrās salvetes - videi draudzīga alternatīva vai...

Bonava Latvija – Kas Noteiks Mājokļa Vērtību Nākotnē? Eksperta Viedokļi Gudrām Investīcijām

Kā "Bonava Latvija" veido nākotnes mājas? Kas nosaka mājokļa vērtību?...

9 Praktiski Veidi, Kā Izmantot Mitrās Salvetes Ceļojuma Laikā

Kā mitrās salvetes var būt glābiņš neparedzētās situācijās ceļojuma...

Kā Atrast Ideālas Kopstrādes Telpas Rīgā: No “Verde” Līdz “Galleria Riga”

Uzziniet, kur atrast piemērotākās coworking telpas Rīgā, kas ļauj...

Edgars Aivars Un “TikTok Māja”: Vai Tā Tika Pabeigta Laikā?

Vai “TikTok māja” pabeigta laikā? Uzzini, vai Edgars Aivars...

Lasīt par šo tēmu vēl:
Related

“Dzintars” Reklāma Zobu Pastai “Asari”

"Dzintars" "Asari" zobu pastas – smaids ar Latvijas garšu Latvijas...

“Labākais Iepakojums Latvijā” 2024. Gadā: Konkursa Rezultāti

"Labākais iepakojums Latvijā": Inovācijas un uzvarētāji 2024. gadā Ikgadējais konkurss...

Oktobra Interneta Reklāmas Kampaņu TOP 10

Interneta reklāmas kampaņu monitorings: Oktobra TOP 10 zīmoli Interneta reklāmas...

Noskaidroti “Baltijas zīmolu topa” Uzvarētāji

Uzzini "Baltijas zīmolu topa" 2024. gada uzvarētājus Mārketinga nozares pasākumā...