”Porsche 718” sērijas modeļi tiek izņemti no Eiropas tirgus sakarā ar ES kiberdrošības standartiem
”Porsche 718” modelis, kas ietver ”Boxster” un ”Cayman” automašīnas, ir oficiāli izņemts no pārdošanas Eiropas tirgū. Lēmums pārtraukt šo modeļu pārdošanu ir saistīts ar jauniem ”Eiropas Savienības” kiberdrošības normatīviem, kas stāsies spēkā 2024. gada 1. jūlijā. Šīs izmaiņas skar ne tikai ”Porsche”, bet arī citu automašīnu ražotājus Eiropā.
Par ”Porsche 718”
”Porsche 718” ir slavena sporta automašīnu sērija, ko ražoja ”Porsche” no 1957. līdz 1962. gadam. Šis modelis, kas bija veidots kā vienvietīgs sacīkšu auto, piedzīvoja attīstību no iepriekšējā 550A modeļa, ieviešot uzlabojumus automašīnas ”body work” un balstiekārtas sistēmā. Automobiļa pilnais nosaukums ir ”718 RSK”, kur “RS” apzīmē ”RennSport” (sacīkšu sporta), bet “K” atspoguļo auto pārstrādātās tortes stieņu piekares formu. Tas bija vidējā dzinēja modelis, kas izmantoja 142 zirgspēku jaudīgu 1,5 litru ”Type 547/3” četrkāršu kameru dzinēju.
Kādēļ ”Porsche 718” vairs nav pieejams Eiropā?
Neskatoties uz leģendārā statusa saglabāšanu citos pasaules tirgos, ”Porsche” ir nolēmis pārtraukt 718 modeļu, tostarp ”Boxster” un ”Cayman”, pārdošanu Eiropā. Šī lēmuma pamatā ir jauni kiberdrošības likumi, kas prasa automašīnām atbilst jauniem elektroniskās arhitektūras standartiem, kuru ieviešana esošajiem modeļiem būtu pārāk neefektīva izmaksu ziņā.
Kādas ir izmaiņas pasaules tirgos?
Lai gan 718 modeļu ražošana Eiropā tiek pārtraukta, citās pasaules vietās ”Porsche” turpinās piedāvāt šos automobiļus līdz brīdim, kad 2025. gadā tirgū parādīsies jauns elektroauto ”2025 Porsche 718 EV” modelis. Šis lēmums ir līdzīgs iepriekšējam, kad tika pārtraukta ”Macan” iekšdedzes dzinēja modeļa pārdošana, reaģējot uz tādu pašu likumdošanas prasību.
2025. gada ”Porsche 718 EV” modelis
”Porsche” ir gatavs palaist savu jauno elektrisko modeli — 2025. gada “Porsche 718 EV”, kas aizstās esošos ”718 Cayman” un ”718 Boxster” modeļus ar benzīna dzinēju. Šis modelis, kas būs pieejams gan ar cieto jumtu, gan kā kabriolets. “718 EV” bāzes versija piedāvās tikai aizmugures riteņu piedziņu, bet augstākas klases ”GTS” versija, visticamāk, būs ar pilnpiedziņu, nodrošinot labāku saķeri. Tiek plānots, ka automašīnas nobraukums ar vienu uzlādi sasniegs vismaz 250 jūdzes, izmantojot līdzīgu 800-volta arhitektūru kā “Taycan”, kas ļauj ātri uzlādēt 270 kWh. “718 EV” modeļa laišana tirgū ir plānota jau nākamogad un tas būs “Porsche” trešais elektroauto, sekojot jaunajam pilnībā elektriskajam modelim “Macan”.
Kādas ir alternatīvas Eiropas klientiem?
Eiropas tirgū joprojām būs pieejami ierobežotā ražošanā esošie ”Cayman GT4 RS” un ”Boxster Spyder” modeļi, kas šīm jaunajām prasībām nav pakļauti. Šie izņēmumi ļauj klientiem joprojām iegādāties ekskluzīvākas automašīnas, kas paliek likumīgi reģistrējamas.
Nobeigumā
”Porsche” lēmums pārtraukt 718 modeļu pārdošanu Eiropā ir skaidrs vēstījums par auto industrijā notiekošajām pārmaiņām saistībā ar jaunajām kiberdrošības normām. Lai gan šis lēmums atstāj iespaidu uz Eiropas valstu klientiem, tas arī uzsver ”Porsche” apņemšanos sekot noteiktajiem tehnoloģiskajiem standartiem un sagatavoties elektrisko transportlīdzekļu ērai. Kā arī var pieminēt, ka mediju organizācija ”NPR” ir ziņojusi, ka: Sākot ar 2035. gadu, visi Eiropas Savienībā pārdotie automobiļi būs bezemisiju, jeb ”zero-emission” transportlīdzekļi.
Bildes ņemtas no: carbuzz, autoevolution, newsroom.porsche, topgear.