Vegānisms un veģetārisms ir dzīvesveidi, kuri izvairās no dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņa, taču katram no tiem ir savas specifiskas nianses. Veģetārieši atturas no gaļas ēšanas, bet daži no viņiem ēd piena produktus, olas vai pat zivis. Savukārt vegāni pilnībā izvairās no visiem dzīvnieku izcelsmes produktiem, ieskaitot gaļu, piena produktus un olas. Daudzi pieņem šos dzīvesveidu, veselības vai reliģisku iemeslu dēļ.
Augu Bāzes Pārtikas Globālais Uzplaukums
Augu bāzes pārtikas produkti turpina izmainīt globālo pārtikas industriju. Saskaņā ar ziņojumu no “The Good Food Institute”, pēdējo gadu laikā globālais augu bāzes pārtikas tirgus ir piedzīvojis ievērojamu pieaugumu. Pēc pētījumu firmas “S&P Global” datiem, līdz 2025. gadam augu bāzes gaļas tirgus varētu sasniegt 85 miljardus ASV dolāru.
Uzņēmumi kā “Beyond Meat” un “Impossible Foods” ir guvuši lielu atzinību par to, ka spējuši radīt produktus, kas garšo gandrīz identiski kā gaļa, bet tiek gatavoti bez dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļām. Piemēram, “Beyond Meat” 2019. gadā veiksmīgi iepludinājās biržā, un tā akciju cena pirmajā tirdzniecības dienā pieauga par vairāk nekā par 160%.
Aizvien vairāk cilvēku izvēlas vegānismu un veģetārismu. Saskaņā ar “Vegan Society” datiem, tikai Apvienotajā Karalistē no 2016. līdz 2019. gadam veģetāriešu un vegānu skaits ir pieaudzis par aptuveni 400%. Tas noteikti liecina ka augu bāzes produkti principā ir kļuvuši kā tendence.
Ātrās ēdināšanas nozares veģetārie ēdieni
Ātrās ēdināšanas nozares giganti arī piedāvā augu bāzes izstrādājumus. McDonald’s ir ieviesis “McPlant” hamburgeru, savukārt Burger King piedāvā “Impossible Whopper” ar “Impossible Foods” gaļu.
Šī tendence liecina, ka veģetārie ēdieni nav pagaidu trends, bet gan ilgtermiņa paradumu maiņa patērētāju izvēlēs.