“Orkla Foods Latvija” 2023. gada sasniegumi: apgrozījuma pieaugums un ilgtspējas investīcijas
Pārtikas ražotājs SIA “Orkla Foods Latvija“, kas ražo produktus ar preču zīmi “Spilva”, pagājušajā gadā strādāja ar 30,405 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā gadu iepriekš. Tomēr kompānijas peļņa samazinājās par 14,9% un bija 2,4 miljoni eiro, liecina “Firmas.lv” publiskotā informācija.
Investīcijas energoefektivitātē un ilgtspējā
2023. gadā “Orkla Foods Latvija” galvenokārt investēja energoefektivitātes un energo neatkarības nodrošināšanā “Spilva” konservējumu, mērču un ēdienu piedevu ražotnē. Ražotnē tika pāriets uz 100% atjaunojamās elektrības izmantošanu, samazinot CO2 izmešus līdz nullei. Gada beigās uzņēmums investēja gandrīz 300 000 eiro saules paneļu uzstādīšanā, kas nodrošina līdz 17% no nepieciešamās elektroenerģijas.
Ilgtspējas stratēģijas īstenošana
Šie soļi bija daļa no uzņēmuma ilgtspējas stratēģijas, kas paredz līdz 2024. gadam ražošanā izmantot līdz 60% atjaunojamo enerģiju un par 65% samazināt siltumnīcgāzu emisijas. Pagājušajā gadā tika investēti vairāk nekā 200 000 eiro jaunas majonēžu vārīšanas iekārtas un fasēšanas iekārtas iegādē, lai palielinātu ražošanas jaudas.
Uzturs un labsajūta
Uzņēmums turpināja darbu ilgtspējas stratēģijas virzienā “Uzturs un labsajūta”, paplašinot zīmola “Spilva” majonēžu klāstu un uzlabojot produktu sastāvu, samazinot pievienotā cukura un konservantu daudzumu.
Ilgtspējīgi izejmateriāli
Ilgtspējīgu izejmateriālu virzienā uzņēmums pārgāja uz sertificētu biešu izmantošanu “Spilva” konservētajos produktos, turpinot paplašināt ilgtspējīgo produktu klāstu.
Nākotnes plāni
2024. gadā “Orkla Foods Latvija” plāno turpināt ražošanas efektivitātes un kvalitātes uzlabošanu, kā arī attīstīt jaunus produktu zīmolus un paplašināt produktu klāstu. Uzņēmuma mērķis ir veicināt rentablu izaugsmi un palielināt tirgus daļu vietējā un eksporta tirgos.