TrendiLielākie Z paaudzes trendi 2024. gadā

Lielākie Z paaudzes trendi 2024. gadā

Lielākā daļa no trendiem nāk no mūsdienu digitālā laikmeta un Z paaudzes

Z paaudze, tiek saukta arī par ”Gen Z” paaudzi. Z paaudzes pārstāvji ir dzimusi no 1997. līdz 2012. gadam. Tā ir pirmā paaudze, kas ir pilnībā uzaugusi digitālajā vidē, padarot viņus par ”digitālā laika pamatiedzīvotājiem”, kas informāciju meklē, izmantojot meklētājprogrammas un sociālos mēdijus.

Z paaudzes digitālā dominante

5 cilvēki stāv un skatās telefonā, bilde no apakšas.

Ar interneta parādīšanos sabiedrībā, Z paaudze ir pirmā, kura pilnībā ir augusi digitālā vidē. Vairāk nekā 95% šīs paaudzes pieder mobilais telefons, 83% – portatīvais dators, un 78% – interneta pieslēgta spēļu konsole. Z paaudze ne tikai izmanto tehnoloģijas, bet arī definē to, kā tās tiek izmantotas, jo tieši šī paaudze ir uzaugusi, izmantojot tehnoloģijas no agras bērnības.

Ietekme darba vidē

Jaunieši digitālā darba vidē, jauns darba kolektīvs

Z paaudze sāk ienākt darba tirgū, un līdz 2025. gadam tieši šī paaudze veidos 27% no globālā darbaspēka. Svarīga ir kļuvusi darba un privātās dzīves līdzsvarošana, izaugsmes iespējas un elastīgi darba grafiki.

Garīgās veselības problēmu risināšana

Jauna sieviete guļ gultā ar telefonu rokās.

Aptuveni puse no Z paaudzes sastopas ar stresa problēmām vai trauksmi, un daudzi cieš no “iTraucējumiem”, kas saistīti ar pārmērīgu tehnoloģiju lietošanu. Pandēmijas laikā pieaugušas arī garīgās veselības problēmas, un Z paaudze ir izrādījusi lielāku atvērtību palīdzības meklēšanai un garīgās veselības problēmu apspriešanai.

Sociālā apziņa

Sieviete brauc augšā pa eskalatoru ar iepirkuma maisiem.

Digitālās paaudzes pārstāvji lielākoties pieprasa, lai zīmoli ne tikai sekotu tendencēm, bet arī parādītu patiesu apņemšanos uzlabot pasauli. Pētījumi atklāj, ka 73% no Z paaudzes izvēlas zīmolus, kuru vērtības sakrīt ar viņu pašu. Zīmoliem 2024. gadā būs jādemonstrē ne tikai jauno trendu ievērošana, bet arī atbalsts ilgtspējībai un vienlīdzībai.

Modes un skaistumkopšanas tendences

3 meiteņu apģērbi no Z paaudzes trendiem

Nesen ir nākušas atpakaļ modē 2000. gadu sākuma tendences ar ”Juicy Couture” ikoniskajiem tērpiem un zemām džinsu biksēm. Šī paaudze pieprasa veco produktu atgriešanu.

Modes un skaistumkopšanas nozarē šī paaudze demonstrē pieaugošu interesi par individuālismu un pašizpausmi. 2024. gadā var sagaidīt spilgtas grima krāsas, lielus auskarus un frizūras, kas iedvesmoti no jūras elementiem. Šī tendence, kuru veicina arī ”augmented reality” filtri un interaktīvas viktorīnas, ļauj zīmoliem eksperimentēt ar jauniem formātiem un radīt kampaņas, kas atbalsta šo jauno tedenci- individualitāte.

Iepirkšanās digitālā vidē un mainīgās tendences

Telefonā "pirkt tagad, maksāt vēlāk" pakalpojums

Tieši Z paaudzei ir pieejama interneta piekļuve, kur pēdējā laikā bieži tiek izmantots “pirkt tagad, maksāt vēlāk” pakalpojums. Šī paaudze atšķiras no iepriekšējām, jo dod priekšroku orģinalitātei, nevis piederībai zīmolam, un tiek pievērsta uzmanība ilgtspējībai un otrreizējai izmantošanai.

Politiskā neuzticēšanās

Šī nav īsti tendence, bet gan novērojums. Saskaņā ar ”Pew Research” pētījumu, 70% Z paaudzes uzskata, ka valdībai vajadzētu risināt vairāk problēmu. Šis apgalvojums pastiprinājās pandēmijas laikā, un tā varētu turpināties arī nākotnē.

Z paaudze

Z paaudzes skolēni sēz uz sola

Šī paaudze ir savādāka nekā jebkura iepriekšējā paaudze. Paaudze ir savienota, daudzveidīga un noteikti nebaidās paust savus viedokļus. Lai gan daudzi Z paaudzes pārstāvji vēl nav pilngadīgi, viņu nākotne var mainīties ievērojami tuvākajos gados. Ar viņu pieaugošo ietekmi gan tirgū, gan sociālajos jautājumos, Z paaudze ir tā, uz kuru visiem vajadzētu pievērst uzmanību jau tagad!

Bildes ņemtas no: supermarketnews, 4cornerresources, washingtonpost, the74million, cnbc, myjar, independent, usertesting.

Lasi vēl

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences