Nav noslēpums, ka mākslīgā intelekta popularitāte pasaulē pieaug ar katru dienu. Jau tagad vairāk nekā 83% uzņēmumu izmanto vai plāno saistīt savu darbību ar to un līdz 2027. gadam saskaņā ar “Forbes” prognozēm MI tirgus sasniegs ap 407 miljardiem dolāru.
Nesen Latvijā vietējā kompānija “Gradiola Media” radīja mūziķi “HugoAI”, kuru pilnībā izstrādāja mākslīgais intelekts, informē portāls balticevents.info. MI tika dots uzdevums izdomāt “produktu” un absolūti visus ar to saistītos aspektus: no koncepta, nosaukuma un stratēģijas līdz gatavai mūzikai un vizuālajam noformējumam.
Kā ziņoja izstrādātāji, “HugoAI” ir trīs populārāko žanru sinteze: pops ar fanka elementiem, elektroniskā deju mūzika un “synthwave”. Saskaņā ar analīzes rezultātiem mākslīgais intelekts izvēlējās solo projektu ar vīriešu dzimuma izpildītāju, tā nosaukumā apvienojot starptautisku vārdu un tiešu atsauci uz MI. Nākotnē izstrādātā stratēģija paredz koncertus, kuros spēlēs dzīvie mūziķi.
– To, ko iepriekš skaņu producenti paveica daudzu nedēļu laikā un par lielu naudu, MI rada bez maksas, minūtes laikā ģenerējot vēlamo dziesmu. Gatavās mūzikas kvalitāte neatšķiras no jaunākajiem radio atskaņotajiem hitiem. Taču, lai atrastu savu skanējumu un piemērotas “uzvednes”, jāpavada nedēļas un mēneši studijā, – stāsta idejas autori Guntars Jaudzems un Pavels Starostins.
23. jūlijā “HugoAI” izdeva savu debijas albumu latviešu valodā “Māksla”, kurā iekļautas 10 dziesmas. Atšķirībā no albuma angļu valodā Latvijai tika pieņemts eksperimentāls lēmums “atstāt dvēseli”: dziesmu tekstus rakstīja dzīvi cilvēki, latviešu mūziķi un dzejnieki.
9 mēnešu darba un 2500 iterāciju rezultātā albuma “Māksla” dziesmas ir pozitīvas un enerģiskas kompozīcijas, kas ir ideāli piemērotas gan radio ēteriem, gan deju laukumiem. Tajā pašā laikā lirika saglabājusi atklātību, daudznozīmīgumu un provokatīvu raksturu ar daudzām sociālām un kultūras atsaucēm, maksimāli precīzi atspoguļojot mūsdienu sabiedrību. Albums “Māksla” ir pieejams visos mūzikas straumēšanas servisos.