VeselībaKā zilā gaisma ietekmē mūsu redzi?

Kā zilā gaisma ietekmē mūsu redzi?

spot_img

Digitālo ierīču, piemēram, datoru, planšetdatoru un viedtālruņu, izmantošana ir palielinājusi bažas par to, kā datoru ekrānu zilā gaisma ietekmē acis. Cilvēka acs nav veidota, lai ilgstoši skatītos uz ekrāniem, un ekrānu izstarotā augstas enerģijas redzamā gaisma (HEV gaisma), pazīstama arī kā zilā gaisma, var izraisīt acu problēmas.

Pārmērīga laika pavadīšana pie ekrāna

Zilās gaismas efekti

Mūsu acis ir jutīgākas pret zilo gaismu tās īsāka viļņa garuma un augstākas enerģijas dēļ. Ilgstoši koncentrējoties uz digitālajiem ekrāniem, pārmērīga zilās gaismas iedarbība var izraisīt oksidatīvu stresu tīklenē, jo cilvēka acs neefektīvi bloķē zilo gaismu, lielākoties ļaujot tai sasniegt gaismjutīgo tīkleni.

Acu kairinājums

Koncentrēšanās uz digitālajiem ekrāniem var traucēt dabisko mirkšķināšanas refleksu, izraisot sausas, kairinātas acis. Mēs mirkšķinām mazāk, skatoties uz ekrāniem, kas samazina dabisko acu mirkšķināšanu.

LASIK un redzes veselībā

LASIK jeb lāzera asistēta in situ keratomileūze ir refraktīva acu operācija, kas paredzēta redzes problēmām, piemēram, tuvredzības, tālredzības un astigmatisma, labošanai. Lai gan LASIK var labot šīs redzes traucējumus, tas tieši neietekmē datoru ekrānu ietekmi uz mūsu acīm.

Zilās gaismas izcelsme

Papildus digitālajiem ekrāniem ir svarīgi saprast, ka zilā gaisma nenāk tikai no mūsu ierīcēm. Galvenais zilās gaismas avots ir saule, kas ir būtiska mūsu cirkadiāno ritmu, noskaņojuma un vispārējās modrības regulēšanai.

Acu rekacija pret zilo gaismu

Cilvēka lēca un radzene efektīvi bloķē UV starus, taču gandrīz visa redzamā zilā gaisma iekļūst tajās un sasniedz tīkleni. Mūsu nepārtrauktā pakļaušanās un tuvā attāluma dēļ pie ekrāniem šīs gaismas ietekme uz mūsu acīm tiek pastiprināta.

Ekrāna laika samazināšana

Ekrāna laika samazināšana var uzlabot arī jūsu vispārējo labklājību. Pastāvīga ekrāna izmantošana, īpaši pirms gulētiešanas, var traucēt mūsu miega modeļus, jo zilā gaisma nomāc melatonīnu.

Risinājumi acu nogurumam

  1. Katras 20 minūtes, pavadot laiku pie ekrāna, jāatpūtina acis skatoties attālumā vismaz 20 sekundes. Šī vienkāršā tehnika var samazināt nogurumu.
  2. Ekrāna spilgtums jāpielāgo, lai tas atbilstu apkārtējam apgaismojumam.
  3. Ierīces ekrānam ir jābūt nedaudz zem acu līmeņa un aptuveni rokas garumā no sevis.
  4. Regulāras pārbaudes pie acu ārsta. .

Zeiss Vision

Tomēr, ja nezinat, kur var iet pārbaudīt redzi: Zeiss Vision ir īstā vieta. Zeiss Vision piedāvā pakalpojumus optikas un optoelektronikas nozarē, nodrošina ZEISS Experience redzes pārbaudes, kas balstītas uz jaunākajām tehnoloģijām. Šīs pārbaudes ļauj sniegt personalizētu redzes aprūpi, ņemot vērā individuālās redzes vajadzības un ikdienas paradumus.

Secinājumi ir tas, ka jāizmanto ekrāni apdomīgi, biežāk jaizmanto saules brilles, lai aizsargātu acu veselību. Ir ieteicams veikt regulāras acu pārbaudes un meklēt medicīnisko palīdzību, ja rodas redzes problēmas vai acu diskomforts.

Bildes ņemtas no: centreforsight un hp.

spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences