VeselībaMatcha tēja un citi dabīgie enerģijas dzērieni: Jauns atklājums vai reklāmas triks?

Matcha tēja un citi dabīgie enerģijas dzērieni: Jauns atklājums vai reklāmas triks?

spot_img

Dabīgie enerģijas dzērieni

Mūsdienās, daudzi no cilvēkiem savu rītu uzsāk ar enerģijas dzērienu kā “Monster” vai “RedBull”. No agriem rītiem līdz vēlai naktij, visi meklējam jaunu enerģijas devu, lai turpinātu ‘darboties’. Toties šādi dzērieni nebūt nav veselīgi un to vien dara, kā enerģiju atņem. Milzīgais kofeīna un citu vielu daudzums tos padara par spridzekli, bet laika gaitā ķermenis pierod pie šādas devas un ar to vairs nepietiek. Matcha tēja, ingvers, bietes, kafija un pat mums nepieciešamo ūdens tiek izmantoti, jau no 12. gadsimta produktus kā dabīgus enerģijas uzturēšanas . Apskatīsim, vai šie dabīgie enerģijas avoti patiešām ir jauns atklājums vai tikai kārtējais spožais reklāmas triks.

Matcha tējas nozīmīgums

Matcha tēja latte dzerienā

Matcha tēja, kuras izcelsme ir Japānā, nav parasta zaļā tēja. Tā tiek gatavota no smalki samaltām zaļās tējas lapiņām, iegūstot koši zaļu pulveri, kas pilns ar antioksidantiem, uzturvielām, kuras palīdz ar aknu veselību, smadzeņu darbību un svara zaudēšanu. Atšķirībā no tradicionālās lapu tējas, matcha tēja tiek lietota ar veselām lapiņām, kas nodrošina spēcīgāku un pilnvērtīgāku vielu izdalīšanos, kā arī veselībai labvēlīgu enerģijas devu.

Enerģijas palielināšana

Matcha tēja ar instrumentiem

Bet vai matcha tēja patiešām nodrošina ilgstošu enerģijas pieplūdumu? Pilnīgi noteikti. Matcha satur kofeīnu, bet tās unikālā kombinācija ar aminoskābi L-tianīnu nodrošina ilgstošu enerģijas atbrīvošanos bez strauja krituma, kas raksturīgs kafijai vai enerģijas dzērieniem. Tāpēc jūs mēdzat justies noguris pēc savas rīta kafijas, kura šķiet kā glābiņš. Tā kalpo kā vienmērīga enerģijas plūsma, kas plūst caur jūsu ķermeni, saglabājot koncentrēšanos un modrību stundām ilgi.

Daudz priekšrocību veselībai

Matcha pulveris

Turklāt matcha tēja ir uzturvielu spēks. Tā ir bagāta ar antioksidantiem, jo īpaši katehīniem, kas palīdz cīnīties pret iekaisumiem un veicina pareizu un veselīga ātruma vielmaiņu. Turklāt tā ir lielisks vitamīnu un minerālvielu avots, tostarp C vitamīna, selēna, hroma, cinka un magnija, kas veicina vispārējo labsajūtu, ādas veselību un veicina pacilātu omu.

Ingvera un biešu pielietošana

Apelsīnu un ingvera šots

Ingvers ar savu pikanto garšu nav paredzēts tikai iecienītāko ēdienu aromatizēšanai, kā vistas karijam, vjetnamiešu nūdelēm un dažādām mērcēm. Tradicionālajā medicīnā to jau izmanto kopš 1. gadsimta, kā nepārvaramu veselībai labvēlīgu stiprinātāju, pateicoties tā spējām uzlabot enerģijas līmeni un stiprināt imūno sistēmu. Ingvers, kas ir pievienots tējai vai smūtijam, stimulēs asinsriti, novērsīs infekcijas un iekaisumus, kā arī uzlabos enerģijas līmeni cauri visai dienai, padarot to par spēcīgu sabiedroto cīņā pret nogurumu.

Bietes: Dabīgs ķermeņa stiprinātājs

Svaiga biešu sula

No malas bietes varbūt nešķiet enerģētiskas, taču nenovērtējiet tās par zemu. Ar nitrātiem bagātās bietes uzlabo asins plūsmu un skābekļa piegādi muskuļiem, tādējādi palielinot izturību un izturību, kas izcili palīdzēs sportistiem un aktīviem cilvēkiem. Tās var pievienot ikdienas uzturā gan ar kokteiļiem, gan salātiem, gan svaigi spiestām sulām, bietes bagātinās jūsu uzturu ar vielām, kuras palīdzēs ar veselīga asinsspiediena uzturēšanu, papildus spēka treniņos un noguruma novēršanu.

Kafija: Klasisks uzmundrinošs dzēriens

Amerikano un Latte kafijas tases

Mūsu iecienītā kafija – miega nomākto un nogurušo uzticamais sabiedrotais. Lai gan tā var šķist pašsaprotama izvēle enerģijas uzturēšanai, tā ir jāmāk pareizi lietot. Kafija ir vairāk par dabīgu kofeīnu. Tā satur antioksidantus un bioaktīvus savienojumus, kas sniedz virkni labumu veselībai, sākot ar uzlabotām kustībām, beidzot ar uzlabotu fizisko veiktspēju ikdienas fiziskajās aktivitātēs. Kā arī kafija ir izcils veids, kā nomest svaru, jo tajā esošās vielas stimulē peptīda YY veidošanos, kas liek justies paēdušam.

Tomēr, lietojot kafiju, galvenais ir ievērot mēru. Pārāk bieža kafijas uzņemšana izraisa atkarību, pastiprinātu kofeīna toleranci un traucēt miega režīmu, galu galā ilgtermiņā radot lielāku nogurumu. Tāpēc izbaudiet kafiju, bet ņemiet vērā, cik daudz un kad to lietojat.

Ūdens: Mūsu dzīvības eliksīrs

Zēns dzer ūdeni no glāzes

Apkārt modes enerģijas dzērienu un eksotisko superproduktu burzmai ir viegli aizmirst par vienkāršāko un būtiskāko – ūdeni. Dehidratācija var krasi ietemkēt jūsu enerģijas līmeni un izraisīt miegainu sajūtu un nespēju koncentrēties. Uzturot pietiekamu ūdens daudzumu visas dienas garumā, kas ir aptuveni 2-3 litri, varat nodrošināt optimālu organisma darbību ar patstāvīgu un pavisam tīru enerģiju.

Papildiniet savu ūdeni

Citronūdens

Lai piešķirtu ūdenim garšu, vitamīnus un uzturvielas, apsveriet to papildināt ar svaigiem augļiem, garšaugiem vai citrusaugļiem. Tas ne tikai padarīs ūdens dzeršanu patīkamāku, bet arī sniegs papildu vitamīnu un antioksidantu devu, kas uzmundrinās jūsu dienu un uzlabos veselību

Secinājumi

Tātad, vai šīe dabīgie enerģijas dzērieni ir tikai pārejošs trends vai tā patiesi ietekmē kaut ko? Matcha tēja, ingvers, bietes, kafija un ūdens, kuri ir pārbaudīti gan ar aizvēsturiskām tradīcijām, gan zinātniskiem eksperimentiem, patiešām uzlabo enerģijas līmeņus un veicina noturīgu enerģijas līmeni un vispārējo labsajūtu cauri dienai.

Lai gan enerģijas dzērieni sola ātru risinājumu, kas ir garantēts, tie bieži vien ir apveltīti ar daudzām mākslīgām sastāvdaļām, kas rada riskus veselībai. Turpretī dabīgie enerģijas avoti ir pilnvērtīgāks un ilgtspējīgāks risinājums mūsu ikdienas vajadzībām. Tāpēc neatkarīgi no tā, vai dzerat putojošo matcha latte vai baudāt atspirdzinošu glāzi ar ūdeni, atceraties, ka sniedzat savam ķermenim godu un uzmundrinājumu, kāds tam pienākas.

Bildes ņemtas no: Wikipedia, Water Education, OFW Buddy, Foods Guy, PopSugar, ReMatcha, AsianInspirations, HealthJade, SunriseRunCO

spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences