VeselībaCik laiku tu patērē skatoties TV vai kādā ekrānā?

Cik laiku tu patērē skatoties TV vai kādā ekrānā?

spot_img

Mūsdienās televīzija ir kļuvusi par neatņemamu mūsu ikdienas sastāvdaļu. Vai tas būtu jaunums ja, mēs tev teiktu, ka pārmērīga TV skatīšanās var slikti ietekmēt tavu veselību? Domāju, ka nē. Bet cik daudz televīzijas skatīšanās ir parāk daudz?

TV skatīšanās ietekme uz smadzeņu darbību

Jaunākie pētījumi no Anglijas atklāj, ka regulāra vairāk kā trīs stundu televīzijas skatīšanās katru dienu var izraisīt kognitīvo spēju, piemēram, valodas un atmiņas, samazināšanos. Šis pētījums, kas publicēts žurnālā “Scientific reports“, balstās uz datiem no 3,662 pieaugušajiem, kuri bija vecāki par 50 gadiem.

Dr. Daisy Fancourt, pētījuma vadītāja, skaidro, ka TV skatīšanās izraisa smadzeņu darbošanos pasīvā režīmā,tomēr tas nav salīdzināms ar tādu aktīvu darbību kā videospēļu spēlēšanu vai interneta pētījumu veikšanu. Pārmērīga televīzijas skatīšanās var aizņemt laiku, kas citādi būtu veltīts kognitīvi labvēlīgākām aktivitātēm, piemēram, galda spēlēm vai lasīšanai.

TV skatīšanās un garīgā veselība

Pārāk ilga televīzijas skatīšanās var negatīvi ietekmēt ne tikai fizisko, bet arī garīgo veselību. Pētījumi liecina, ka tā var veicināt trauksmes un depresijas simptomus, kā arī negatīvi ietekmēt uzmanības noturību un atmiņu.

Kāds ir ieteicamais TV skatīšanās laiks?

Eksperti iesaka pieaugušajiem ierobežot ekrāna laiku ārpus darba līdz mazāk nekā divām stundām dienā. Tā vietā, lai pavadītu laiku pie ekrāniem, ieteicams nodarboties ar fiziskām aktivitātēm.

Padomi ekrāna laika samazināšanai

Vīrietis skatās savā telefonā.
Foto atsauce: Matheus Bertelli

Ekrāna laika samazināšana ir svarīgs solis, lai uzlabotu gan fizisko, gan garīgo veselību. Šeit ir daži padomi, kā to panākt:

  1. Izslēdziet paziņojumus: Lielākā daļa paziņojumu ir trauksmes radītāji, kas mudina mūs pavērst uzmanību uz ekrāniem. Apgrieziet šo paradumu, izslēdzot nevajadzīgos paziņojumus vai pat pilnībā atslēdzot ierīces noteiktās dienas stundās.
  2. Iestatiet taimeri: Lai kontrolētu TV skatīšanās vai planšetdatora lietošanas ilgumu, iestatiet taimeri. Kad tas izskan, pārtrauciet skatīties un veltiet laiku kādai fiziskai aktivitātei.
  3. Telefona lietošanas primis gulētiešanas: Daži cilvēki ir pieraduši pavadīt laiku, pirms gulētiešanas vai uzreiz pēc pamodināšanās, pārlūkojot savus tālruņus. Tas var negatīvi ietekmēt miega kvalitāti. Lai to novērstu, izmantojiet modinātājpulksteni un atstājiet telefonu ārpus guļamistabas.
  4. Alternatīvu aktivitāšu veicināšana: Vietā, kur parasti skatāties TV vai lietojat ierīces, izveidojiet alternatīvas aktivitātes – piemēram, lasīt grāmatu, spēlēt galda spēles vai nodarboties ar mākslu.
  5. Fiziskās aktivitātes iekļaušana dienas plānā: Plānojiet regulāras fiziskās aktivitātes. Tas var būt vingrošana, pastaiga ārā vai jebkura cita aktivitāte, kas prasa no jums aiziet no ekrāna.
spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences