VeselībaKā bez cukura diēta ietekmē tavu veselību?

Kā bez cukura diēta ietekmē tavu veselību?

spot_img

Ieviešot bez cukura diētu, jūs varat gaidīt pozitīvus rezutātus veselībā un pašsajūtā.

Mūsdienās cukurs tiek attēlots kā lielais ļaunums, līdzvērtīgs atkarību izraisošām vielām un ar līdzīgu ietekmi. Lai gan šāda pieeja ir diezgan vienpusīga, nevar noliegt, ka vidēji cilvēka uzturā ir pārāk daudz pārstrādātu pārtikas produktu ar pievienotiem cukuriem. Cukurs tiešām ir visur. Tāpēc cukura konfiscēšana no uztura var radīt pārsteidzošas izmaiņas mūsu ķermenī.

Dabīgie un pievienotie cukuri

Ir svarīgi atšķirt dabiskos cukurus, kas atrodami augļos, dārzeņos un piena produktos, no pievienotajiem cukuriem, kas pievienoti pārstrādātiem pārtikas produktiem. Dabiskie cukuri nāk kopā ar vitamīniem, minerālvielām un šķiedrvielām, savukārt pievienotie cukuri ir “tukšas kalorijas”, kas izraisa straujas cukura līmeņa svārstības asinīs.

Bez cukura diētas iespējamās izmaiņas

Pēkšņa pievienoto cukura atmešana var izraisīt fiziskus un garīgus simptomus, piemēram, nogurumu, galvassāpes un pat gremošanas traucējumus, līdzīgi nikotīna vai kofeīna atmešanu. Tomēr ilgtermiņā tas var pozitīvi ietekmēt tavu ķermeni.

Parādas enerģija

Vīrietis brauc ar velosipēdu kalnos.
Foto atsauce: Francesco Senarega

Cukurs sniedz īslaicīgu enerģijas pieplūdumu, bet pēc tam seko straujš enerģijas kritums, kas izraisa nogurumu. Šis “amerikāņu kalniņš” var būtiski ietekmēt jūsu spēju uzturēt konstantu enerģijas līmeni visas dienas garumā. Samazinot cukura patēriņu, jūs samazinat šī cukura līmeņa svārstības, kas nodrošina vienmērīgāku un stabilāku enerģijas plūsmu.

Pēc aptuveni nedēļas, kad organisms jau ir pieradis pie jaunās bez cukura diētas, enerģijas līmenis atjaunojas, uzlabojot vispārējo labsajūtu un samazinot nogurumu.

Uzlabojas zobu veselība

Samazinot cukura patēriņu, var novērst zobu bojāšanos un sliktu elpu. Cukurs ir galvenais iemesls, kapēc tiek bojātas zobu emaljas un kapēc attīstās zobu kariess. Tas notiek, jo mutē esošās baktērijas ēd cukuru un pēc tam ražo skābes, kas bojā zobu emalju. Samazinot cukura patēriņu, samazinās radītās skābes, kas nozīmē, ka uzlabojas zobu veselība.

Ādas stāvokļa uzlabošanās

Vēl viens nozīmīgs ieguvums, atsakoties no cukura, ir ādas uzlabošanās. Cukurs veicina iekaisumu procesus organismā. Šie iekaisumi var pasliktināt ādas stāvokli, veicinot aknes rašanos, kā arī paātrināt ādas novecošanu, izraisot priekšlaicīgu grumbu veidošanos.

Daudzi cilvēki, kas samazina cukura patēriņu, ziņo par aknes mazināšanos, kā arī par ādas tonusa uzlabošanos. Ādas tonuss ir svarīgs veselīgai un skaistai ādai, kas ietver vairākus būtiskus aspektus, piemēram, mitrināšanu un hidrāciju, kas nozīmē ūdens molekulu piesaistīšanu ādai, lai tā būtu mitra un veselīga.

Labāks miegs

Sieviete saldi guļ no rīta.
Foto atsauce: Miriam Alonso

Viena no būtiskākajām pozitīvajām izmaiņām, samazinot cukura patēriņu, ir miega kvalitātes uzlabošanās. Cukurs ietekmē mūsu ķermeņa bioloģisko pulksteni un var traucēt miega ciklam. It īpaši cukurs traucē REM (rapid eye movement) un SWS (slow wave sleep) miega fāzēm, kas ir būtiskas dziļam miegam. Bez cukura diēta var palīdzēt normalizēt šos ciklus, veicinot dziļāku un mierīgāku miegu. Labāks miegs arī uzlabo garastāvokli un koncentrēšanās spējas, kā arī samazina hronisko nogurumu.

Uzlabojas smadzeņu darbība

Cukura samazināšana uzturā var būtiski ietekmēt arī smadzeņu darbību. Pārmērīgs cukura patēriņš, kā jau minējām iepriekš, ir saistīts ar iekaisuma procesiem organismā. Tie var ietekmēt arī smadzeņu veselību, veicinot kognitīvās funkcijas samazināšanos un pat izraisīt atmiņas traucējumus ilgtermiņā. Samazinot cukuru, var mazināt šos iekaisuma procesus, uzlabot smadzeņu darbību, koncentrēšanos un atmiņu. Tas arī mazina risku saslimt ar smadzeņu slimībām, piemēram, ”Alcheimera” slimību.

Svara zudēšana

Pievienotie cukuri, kas atrodami pārstrādātos pārtikas produktos ir daudz kalorijas un neliek justies paēdušam. Samazinot šo cukuru patēriņu, jūs samazināt lieko kaloriju uzņemšanu, kas palīdzēs zaudēt svaru. Turklāt, cukurs ietekmē insulīna līmeni asinīs, kas ir atbildīgs par tauku uzkrāšanos. Samazinot cukura patēriņu, var mazināt risku saslimt ar cukura diabētu un samazināt tauku uzkrāšanos, īpaši vēdera rajonā.

Samazinot cukura patēriņu, jūs varat palīdzēt mazināt šos riskus, uzlabot sirds veselību un veicināt ilgāku un veselīgāku dzīvi.

Uzlabojas garastāvoklis un imūnsistēma

Sieviete smaida spogulī.
Foto atsauce: Andrea Piacquadio

Atsakoties no cukura, var novērot būtisku garastāvokļa un imūnsistēmas uzlabošanos. Cukurs ietekmē ne tikai mūsu ķermeņa fiziskās funkcijas, bet arī mūsu emocionālo labjutību. Pārmērīgs cukura patēriņš var izraisīt glikozes līmeņa svārstības asinīs, kas savukārt ietekmē hormonus, kas regulē mūsu garastāvokli, piemēram, serotonīnu.

Tādējādi, ja apņemsies pamēģināt bez cukura diētu, Tu ne tikai uzlabosi savu garastāvokli, bet arī stiprināsi savu imūnsistēmu.

Secinājumi

Atsakoties no pievienotajiem cukuriem, var gūt pozitīvus uzlabojumus veselībā. Lai gan pilnībā izslēgt cukuru no uztura ir gandrīz neiespējami, mērķtiecīga pievienoto cukuru samazināšana var radīt labas pārmaiņas gan fiziskajā, gan garīgajā veselībā.

spot_img

Lasi vēl

spot_img

Biežāk uzdotie jautājumi ⇢

Vairāk Tendences